dimarts, 27 d’abril del 2010

Crònica XV Marxa CONCA del DARÓ

Concorreguda – Calorosa – Llarga – Dura – Divertida – Rebuscada – Humida – Desafortunada – Errònia – Treballada – Agradable

Voldria, en comptes de fer una crònica d’esdeveniments com solem fer altres cops, explicar els motius per els quals he valorat la marxa amb cadascun d’aquests adjectius:
  • Concorreguda: Va haver-hi una gran participació, i des de ben aviat va ser gairebé impossible aparcar...al final, vam quedar tots juntets al pàrquing (hort). La sortida, i els primers km, molt polsosos per camins amples, però va estar molt ben pensat, ja que vam evitar els embotellaments típics.
  • Calorosa: Ningú ha pogut evitar tenir unes fantàstiques marques en braços i cames del solet que afortunadament va fer diumenge, però en el meu cas, em va ser necessari tirar-me gots d’aigua al cap, per baixar la temperatura. Insuportable!
  • Llarga: Els primers 20km van passar ràpidament, però els 10 següents, fins a arribar al Puig d’Arques es van fer realment feixucs. Sort de la última baixada oi?
  • Dura: Les dues primeres pujades per pista, segurament van fer canviar d’opinió a més d’un a l’hora d’escollir recorregut, però els que vam decidir la llarga, encara ens esperaven uns quants km de corriols de pujada, i algun que altre corriol de baixada amb moltes pedres. La cirereta final, va ser el pas de 3 o 4 rierols i el Daró a la Bisbal.
  • Divertida: Personalment el traçat em va agradar molt, molt corriols una mica tècnics, pujades, baixades, diferents terrenys...va ser variada i ben senyalitzada.
  • Rebuscada: Segurament va ser força difícil trobar tants i tants km de corriols per fer-nos pedalar disfrutant dels caminets que tenen les gavarres, i el tram final, no va ser menys!
  • Humida: Un cop ja estàvem tots suats, plens de pols, fang ja no venia d’aquí i acabar submergint els peus en 2 o 3 passades del riu, alguns a peu, d’altres sobre la bici.
  • Desafortunada: Pels que vam punxar la roda, ho va ser una mica, ja que ens van passar al davant algun que altre, eh, i també pels que van fotres de llorus contra el terra, esclar!
  • Errònia: crec que ho va ser perquè la gent de la curta en la baixada dels Puig d’Arques es van trobar una pila de gent baixant molt depressa i demanant pas constantment, una mala pensada, fer comú aquell tram del recorregut!
  • Treballada: Molta feina de neteja en tant poc temps, a part de la bona coordinació en avituallaments, inscripcions, senyalització, recollida de regals i menjar...
  • Agradable: Disfrutar de la bici, en les nostres estimades Gavarres, durant 41km, sempre és un plaer, i si ho fas amb més gent, encara més!

Felicitats a tots per la feina, i fins la propera edició!

D’aquí 2 diumenges...Vilablareix!

1. M'ha agradat la crònica, ha estat diferent d'altres vegades. Tinc curiositat per saber exactament això de l'IBP. Entenc que el 106 és el grau de dificultat objectiu, però això de "AA" que coi vol dir??

Wenu, si no hi ha res de nou ens veiem a Vilablareig. A veure si milloro una mica la meva posició, que sembla que estigui condemnat a acabar sempre 5è!!!

Apa, salut!

2. Simplement molt de patiment.

La meva crònica es com un conte de la caputxeta però la caputxeta porta una cistella d'escandium i el llop al final se la menja però amb guarnició.

DIA 25/04/10 el pentagon (la Bisbal):

En Ricard i jo arribem amb el Cuma-movil i ens disposem a baixar les bicis i joer...!!! una hora abans de la cursa i està tot petadiíssim de matxaca i enfermo... UUUUUUUUUUUUffff... ens inscrivim i esperem tot fent-la petar amb tots.

Petardassu de sortida i a radera de tot sortim l'Edu, en Joan i jo (L'Edu tipo Lorenzo es creix a la cursa)... I jo a fondo a remuntar tot el que es pugui per asfalt i camí de terra fins a les pujades on sincerament ningu va respectar la gent que pujava sobre la bici... (La gent caminant en linia amb la bici al costat pel mig del camí i sense respecte pels altres) (Despres que vinguin a demanar pas que els diré a tomar pel cul)

Contactu al final de les pujades amb l'Alex i agafem el trencant de la llarga on pel curriol el perdo a les baixades i l'atrapo a les pujades fins que PAM!!! Ostion amb tronc i de rebot perdo posicions... Continuu i faig les baixades i piano piano començo a pujar amb un tap de nanu que no el volia molestar fins que de tant lent (Semblavem un desfile de cargols coixos) em desequilibro i pam al terra... Em passa l'Edu i l'Albert... Que pot anar pitjor penso...

Amb poques esperances vaig fent pels corriols i apretant tot el que puc als camins amples i pujades tot adelantan els taps fins que en un habituallament contacto amb l'Edu!!! I xino xano anem tirant fins que trobem l'Albert canviant la càmera (No va ser just perque per una que pot anar a fer la llarga...).

Anem pujant amb l'Edu i començo a apretar a les puajades tan com puc per el camí forestal i tot feliç pensant en que amb això podria compensar els 12 km de baixada que venien després... Venen unes trialerilles i ja tinc l'Edu com un depredador menjantme la roda de radera i a la que pot en un camí forestal em fot la cartera i ja no el puc atrapar perquè es tot trialera...

Baixo amb mal de braços i veient que ja estava la cosa sentenciada, crido pas a els de la curta i a baix als 4 quilometres apretant les dents a fondo... Fins a l'arrivada on em trobo l'Alex fent cua i m'explica que havia tingut problemes tecnics i l'Edu havia guanyat (Va ser el més homogeni en tots els camps tant pujant com baixant... sobretot baixant...).

2 setmanes despres van arribar en Ricard (No se com tu fas per quedar sempre net al acabar les curses) i en Torres (Rambo per un dia).

En conclusió:

Molta gent que no s'havia que anava a patir (El vascu per exemple), una cursa feta per la gent que li agrada les trialerilles i deixarse les cervicals, organització molt bona, Desmotivadora (12km de baixada per pedregal i trialera em van deixar sense braços), alegre perque vam ser forces del club i bueno amb ganes de fer la pròxima a Vilablareig.

Felicitats al guanyador i bueno senyal que hi han coses a millorar i cadascú que pensi les seves. Jo per exemple la técnica en corriol.

P.D: Els millors talls les travesses pel riu.

3. Ostres el que em pregunto és la volta curta per on els fotien perque contactessin tan ràpid amb la última baixada, perquè per regla de tres devia ser una pujada i una baixada.

Referent a en Joan Nadal crec que pel ritme que portaves podries haver fet la llarga i esgarrapar uns quants puntets més.

4. El tema del número, implica, major numeració, major dificultat, i el tema lletres:
    Primera lletra: fiabilitat de l'índex IBP

A=fiabilitat molt bona (entre el 85% i el 100%)
    B=fiabilitat bona (entre el 70% i el 85%)
    C=fiabilitat acceptable (entre el 60% i el 70%)
    D=fiabilitat regular (entre el 40% i el 60%)
    E=fiabilitat dolenta (entre el 0% i el 40%)
    M=track dibuixat manualment

Segona lletra: característiques de la ruta

A= BTT +
    B= BTT -
    C= mixte
    D= Carretera -
    E= Carretera +

A l'anterior POST, he posat la referència numerica de les fotus que va fer un home, i el nom de qui de nosaltres surt. N'hi ha poques!

Fins aviat!
    Aviam si tinc la bici-trasto apunt per Vilablareix!!

5. Ei nois la gent que monta lo de vilablareix,estan enaquesta plana per si voleu info:www.3xhora.cat
    Apa fins aviat.

6. Eiii! nanus.. que tal!! Alex la cronica molt original, m'agradat molt!!!, la teva Cuma,... com sempre un fart de riure jejeje!!!!

Felicitats a tots!!! sous uns maquines..., a mes vau complir i a fer la llarga!!! con dos cojones..

Com a petita critica... molaria mes que tots anessiu amb la equipacio... i en joan N que va fer la curta.. quan crec que esta prou preparat per fer la llarga...

De totes maneres, enhorabona a tots!!!! i ja sabeu, proxima prova puntuable el 9 de maig a vilabrareix...

P,D. No se si us heu fixat.. pero hi hagut canvi de LIDER!!!

7. Hola que tal?
    Bones croniques nois!!! bé jo m'ho vaig passar molt i molt bé, el meu objectiu era mirar en quin estat de forma estava i per aixó vaig fer la curta, no volia cremar-me ja que feia molt que no anava a una cursa.
    La veritat es que vaig començar molt tranquil amb en Cuma i Edu a la sortida, En Cuma va sortir una mica disparat i l'Edu va aguantar al meu costat fins que va veure que el grup ja s'estirava massa, així que em vaig quedar sol al mig del peloton.
    Quan va començar la pujada vaig agafar un bon ritme i vaig adalantar bastanta gent entre ells en Joan T. que el vaig enganxar renegant tot sol de tanta pujada, jajaja i quan em va veure va continuar renegant. LLavors vaig atrapar en Ricard que estava a pocs metres i varem anar junts una bona estona caminant tots dos i patint l'enbús de la primera baixada fins al desvio de la llarga i la curta, allà ens varem separar.
    Per cert, vaig perdre el bidó d'aigua i en Ricard amb un gran "Fairplay" em va donar de la seva.
    El cap de poc hi havia el primer avituallament on em vaig creuar amb l'Alex que venia de la llarga.
    A partir d'aquí vaig disfrutar molt i molt, ja que vaig fer la resta de la cursa practicament sol o amb un petit grup de tres.
    Només em vaig tenir que parar al marge quan em varen adalentar el primer i el segon de la llarga, pero la resta de corriol el vaig fer sol!!!
    Al final arrivo amb un temps de 2:18 i 29 km.
    A l'arribada l'Anna ja veia la meva cara de felicitat amb la que vaig arribar, vaig anar a buscar la buti i per primer cop no vaig fer cua ja que erem uns 20 ciclistes els que haviem arribat.
    Bé la proxima cursa faré la llarga i a tope!!!
    Per cert la segona cursa de Maig no serà la del CETIG sino la de Vilobí el dia 30!( si algú no li va bé que ho digui ara o calli per sempre)

8. Cada dia m'ho poseu més dificil a les curses!! En aquesta vaig haver d'apretar de valent a les baixades i em va costar un parell d'aterrissades, un forat al maillot i rascades al braç i al cul...haig d'entrenar més les pujades!! Em sap greu haver passat a l'Alex per culpa d'una punxada. Si no arriba a tenir problemes no el passo ni de broma!
    Per cert, hi ha pedalada popular a les Planes aquest Diumenge. Jo poder hi vaig.
    Salut a tots!

9. Joder quin nivell,que corre per aqui ja.Jo el diumenge curro de bon mati,osea que no podre venir,pero dieu-li algo a en torres que en tenia moltes ganes de fer algo.Apa fins aviat.

10. Ei, bones!

A mi ja em va bé el canvi del CETIG per la de Vilobí perquè me sembla que dissabte tinc campionat de futbol sala i, que jo sàpiga, no puc ser a dos llocs alhora. La marxa popular de les Planes pot estar bé però aquest diumenge estic fora, per tant, no hi podré anar.

Apa, salut!!

11. Tanta btt m'estressa... o sigui que m'haniré a rodar amb carretera xino xano... (Necessito fer quilometres i notar que em cremen les cames)

12. Vaia colla de marikes, 2 curses seguides i ja no tenen ganes de més bici...